11/07/2016

Coc de llimona i vermut blanc



Ho reconec: m'encanta la llimona. Soc d'aquella gent odiosa que quan demana una Coca Cola en un bar, acaba xuclant la llimona i fins i tot, menjant-se la pell. Crec que l'àcid és un sabor que no m'avorrirà mai. Si a sobre hi afegim vermut blanc, en el meu cas és diana total.

Per això , quan vaig trobar la recepta del Bizcocho de Lima y vermut al blog de Directo al Paladar, no m'ho vaig pensar dos cops. Vaig fer uns petits ajustaments: rebaixar una mica la quantitat de sucre i substituir les llimes per dues llimones ecològiques de pell verda. I el resultat ha estat...wow !!!

I abans d'anar a la recepta, si voleu que els vostres cocs tinguin relleu, pero no us arriba pels meravellosos motllos Nordic Ware, podeu provar per menys de 6 euritos els Motllos Vardagen d'Ikea. Xulos, oi?


Necessitem
275 gr de farina
3 ous
1 iogurt
75 ml d'oli de girasol
80 ml de vermut blanc
160 gr de sucre (a l'original posava 180 gr)
1 sobre de llevat
El suc de dues llimones i la seva pell rallada (a l'original s'utilitzaven 2 llimes)


El coc no te cap secret. Batem els ous amb el sucre fins que dobli el volum. Afegim el iogurt i també ho batem. A continuació afegim l'oli, el vermut blanc el suc i la pell rallada de les llimones.

Un cop esta ben barrejat, afegim la farina i el llevat amb el tamisador. Ho barregem ben bé i ho posem en un motllo preparat de la forma habitual (mantega i farina) 

Ho coem al forn escalfat prèviament a 180º uns 25 minuts. Ja sabeu que cada forn és un món, es a dir que no us refieu i punxeu-lo amb un escuradents per veure si està cuit. 

A la Banda sonora, una versió especial del I Will Survive de la ma dels californians Cake, Pero si voleu l'original de la Gloria Gaynor, (versio disco) aquí la teniu.

5 comentaris:

  1. Jo sóc molt fan dels cocs de llimons, faré aquest amb vermut, segur que està ,., wow!!!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Ei, aquest l'haurem de fer!! Jo no sóc massa de vermut blanc, però sé quin podria fer servir!M'agrada la combinació i em puc imaginar el resultat!! Mmmmm
    Petonàs

    ResponElimina
  3. He tingut ocasió de degustar aquest coc que ha fet la Laura i està boníssim! Miraré de fer-ho jo mateixa, molt fan també dels gustos àcids. Gràcies guapa!

    ResponElimina
  4. La llimona és la meva enemorada també i el vermut... el redescobriment del segle!! M'encanta!! Ha de ser MOLT bo!! :))
    Petons

    ResponElimina
  5. Un cóc molt, molt, però que molt original! Ha de ser boníssim!
    Petonets,Laura!
    Olga

    ResponElimina