6/11/2012

Estofat japonès (Nikujaga)


Encara que una ameba peruana m'ha deixat fora de joc i m'he hagut de saltar la classe del Taller de cuina japonesa del dijous passat, entre els apunts de la Mihoko i l'inestimable ajut de la Marta Cortina -seva és una imatge i la revisió dels continguts: gràcies ! - intentaré refer la recepta.

Aquest cop, la Mihoko ens proposava un estofat de vedella, amb aquell toc japonès que tant ens agrada. Ens caldrà: 

300 gr de carn de vedella (tapa plana o jarret)
400 gr de patata
200 gr de ceba
100 gr de pastanaga

Gingebre
5 cullerades soperes de salsa de soja
3 cullerades soperes de sucre
3 cullerades soperes de sake
1 cullerada sopera de mirin

Es talla la carn a làmines. Es pelen i es tallen a trossos irregulars les patates i les pastanagues. Tlallem la ceba a llunes i ratllem un bocí de gingebre

Imatge: Marta Cortina
Escafem oli en una cassola i sofregim els ingredients (carn, verdures) durant uns cinc minuts a foc intens. 
Abaixem el foc i afegim la salsa de soja, el sucre, el sake i el gingebre ratllat que es posa al fons de la cassola. Ho barregem bé
Tapem la cassola i ho deixem coure tot junt uns 20 / 30 minuts
Apaguem el foc, s'afegeix el mirin, es barreja i es deixa reposar uns 5 minuts. Ja està llest per servir.




I per moments una mica "remenats" ens caldrà una música que ens retorni la calma. Què tal Building a Family de Marc Isham, BSO de la pelicula Life as a House (2001) ?

Building A Family by Mark Isham on Grooveshark

3 comentaris:

  1. Efectivament, un toc oriental perfecte, Laura. Amb un acompanyament fantàstic. Jo no la coneixia la cançó i m'ha agradat! Petons

    ResponElimina
  2. Una recepta molt bona, amb el seu "toc" japonés. Jo l'he fet un parell de vegades però amb carn magra de porc, que també queda molt bé. I Mark Isham, mencanta...

    ResponElimina
  3. Jo no soc gaire de cuina japonesa però aquest estofat fa bona pinta
    Petons

    ResponElimina